За даними ВООЗ, невикористання ременiв безпеки входить до п'ятiрки головних факторiв, якi спричиняють смерть у разi ДТП (крiм вживання алкоголю, перевiщення швидкостi, нехтування вказiвками дорожнiх знакiв та невикористання дитячих крiсел). А натомiсть застосованi паски безпеки знижують ризик загибелi у випадку аварiї на 50%.
Але ж чому бiльшiсть наших водiїв нехтують цим елементарним правилом безпеки? Говоримо про це Валентином Демчуком, заступником голови Спiлки автомобiлiстiв України.
За статистикою, вiрогiднiсть смертельного випадку у ДТП для водiя при використаннi ременiв зменшується удвiчi, а для пристiбнутих пасажирiв - утричi. Скажiмо, з ременем ризик загинути внаслiдок лобового зiткнення менший у 2,3 рази, а при перевертаннi авто - у всi 5 разiв. Чому ж не користуються?
Загалом, якби усi водiї та пасажири користувалися пасками, можна було б уникнути близько 60-70% смертельних випадкiв пiд час аварiй. До того ж, найбiльше ушкоджень (майже 85%) у ДТП складають черепно-мозковi травми, а використання ременiв безпеки практично виключає травми голови. Саме тому використання ременів є дешевим, але дуже ефективним способом захисту та безпеки.
На жаль, культура водiння в Українi дуже далека вiд європейської. Лише кожен п'ятий водiй регулярно пристiбується, тодi як бiльшiсть чомусь нехтують цим. Щоб привчити наших водiїв не рушати з мiсця, допоки не пристiбнутий ремiнь, треба починати ще з автошкiл. Саме там початкiвцям повиннi втлумачувати це правило з перших занять, щоб воно перетворилося на автоматичну звичку. Скажімо, у західних країнах використання ременiв безпеки є обов'язковою вимогою, й без цього водій не має права рушити з місця. А якщо його зупинять без ременя, він заплатить величезний штраф.


Немає коментарів:
Дописати коментар